Elon Musk gaf vorige week al aan dat het tijd werd om Twitter, na de roerige (ontslag)periode weer op te bouwen. In hoeverre het nog resterende personeel daar ‘zin in’ heeft, is nog maar de vraag. Zij moeten voorlopig al het werk doen met ruim de helft minder collegae. Enfin, Elon deelde dit weekend, uiteraard in een tweet, de sheets van een presentatie die hij gehouden heeft. Daarin liet Musk onder andere een aantal nieuwe features zien die hij aan Twitter wil toevoegen.
Reclame belangrijk voor Twitter 2.0
De presentatie begon, niet geheel onverwacht, met de mededeling dat Twitter (weer) op zoek is naar nieuw personeel en dat het aantal nieuwe gebruikers sinds de komst van Musk fors in de lift zit. Mededelingen die de CEO vorige week ook al breed uitgemeten heeft. Na het ‘goed-nieuws-show’ deel van de presentatie toonde Musk een aantal aanpassingen en nieuwe functies die hij in Twitter 2.0, wil doorvoeren.
Niet geheel onverwacht is reclame een van de eerste ‘features’ die genoemd werden. Musk wil daar meer een entertainment ervaring van maken. Hoe? Dat zal moeten blijken. Hoe je het ook went of keert, het drastisch beperken van de personeelskosten betekent nog niet dat Twitter zonder verdere aanpassingen nu wél winst gaat maken.